Deathwave kapela FOURTH DOMINION nabízí ještě jednu ochutnávku toho, co přijde.
Baskytarista/zpěvák Meadow Wyand se zamýšlí nad tím, jak vznikl nejnovější singl kapely: „Bloodstains je píseň o přechodu. Pojednává o coming outu, krvi, která se při tom prolila, a jizvách, které za sebou zanechává. pocit, že zabydlujete novou kůži, zatímco všichni kolem vás vidí vaše mrtvé já.
Byla to první píseň, kterou jsem napsal pro Dianin den. Pamatuji si, jak jsem to ukazoval našemu kamarádovi Mikeovi z Nuclear Tomb, který tehdy hrál pro kapelu na kytaru. Upozornil na podobnost se Siouxsie ‚Spellbound‘ a Hüsker Dü ‚Pink Turns to Blue‘. Myslím, že můžete také slyšet vliv Sentenced, Maiden a dokonce i trochu Nirvany.“
Fiadh Productions vydá Diana’s Day na CD, kazetě, vinylu a digitálních formátech 1. srpna. Album konfrontuje témata queerness, ženské magie a existencialismu a již měsíce před vydáním sbírá kritiky.
„Nové album FOURTH DOMINION plní sliby naznačené na jejich debutu Wings of a Dying Crow (2017). Písně jsou epické, ale ne shovívavé; punkové instinkty zvýrazňují těžké dávky gothic rocku a metalu. Zatímco zvuk se vymyká ze slepé uličky tribalismu, který dominuje tolika rockové hudbě, zachovává si nezaměnitelnou identitu a hlas. Jiné kapely se s různým stupněm úspěchu pokoušely zmapovat toto území – The Cure’s Bloodflowers – jejichž poškozená brilantnost postrádala energii a bezprostřednost, se kterou jsme zde vítáni. Jádrem tohoto materiálu je dar Meadow Wyandové obklopit gotické melodie spojené s texty, které odrážejí nudu a destruktivitu naší postpandemické strnulosti. Od parazitického spojení „Bloodstains“ po spektrální okultní „Lilim“ – tyto písně nesou váhu světů, které číhají hned za dalším rohem. S podporou těžkého cvalu bubnů a atmosférických kytarových běhů zachycují podivnou hrůzu dnešních dnů.“ – Harlow Crandall, „Začíná jako polibek a končí jako prokletí: Záhada Jima Carrolla“
„FOURTH DOMINION jsou zpět s následovníkem ‚Wings of a Dying Crow‘ z roku 2017. S jejich dřívější tvorbou miluji směs mezi heavy metalem a punkem, která vyvrcholila raným zvukem AFI a raným Maiden. Tento nový počin vidí kapelu přinést vyzrálejší a experimentálnější zvuk Zatímco nové vydání má stále ty heavymetalové části, jako je sólo „Bloodstains“, punkový nádech se mírně změnil, nový zvuk spadá spíše do post-punkové kategorie jako Fields of Nephilim na „Death in Fall“ Tento nový hudební směr spojuje FOURTH DOMINION se současnými kapelami jako Unto Others. Vrcholem však pro mě musí být „Lillim“ se svým mnohovrstevnatým refrénem, který se vám vryje do cesty. uši celé dny s naprosto nulovými stížnostmi!“ – Olivia Matthews, Hornthrowers
BIO
„Ve špíně stojí zlo.“ Řádek z připravovaného druhého alba FOURTH DOMINION, který hlásá jedinečný a neotřelý úhel pohledu skladatele Meadow Wyand. Její písně odrážejí queer traumata a vzdor a zároveň promlouvají k existenciálnímu zoufalství a duchovnímu věštění. Emocionálně hutné a gramotné písně skupiny čerpají z kontemplativního gothic metalu Anathema a Sentenced stejně jako z neomluvitelného alternativního punku Hole a PJ Harvey. S kompozicemi, které jsou zároveň ponuré, chytlavé a složité, vyzařují FOURTH DOMINION hlad a komerční přitažlivost za hranicemi heavy metalu, ke kterému jsou zakořeněni.
Jejich debutové album, Wings of a Dying Crow z roku 2017, znamenalo důležitý krok ve vývoji typu post In Solitude heavymetalového deathrocku, který se od té doby ujal. Jeho pokračování ukazuje lásku k Angel Witch, stejně jako hru na kytaru The Smiths a Siouxsie and the Banshees. Album odráží témata, s nimiž se v heavy metalu často nesetkáte: postižení, pohlaví, božská ženskost, antifuturistická queer politika a sexuální útoky. Jeho zkoumání traumatu se snaží být odpovědí a doprovodným kouskem k Holeově „Live Through This“.
Svým nadcházejícím prohlášením o poslání, FOURTH DOMINION předvádí svou schopnost dostat se na vrchol nové vlny gothic metalu nebo „Deathwave“, jak ji nazývá Wyand. S novým bubeníkem Bradym Mentzem a producentskými talenty Caseyho Ahrense-Cavalla a Toma Gerwitze skupina Frankenstein vytvořila album hluboké emocionální hloubky a komerční připravenosti. „Když bojujeme, vracíme se!“ je příslibem jak queer posílení, které album představuje, tak i nekompromisního přístupu kapely k růstu.