svg

INT3RWI3W!! se skupinou Shores Of Null

MatesINT3RWI3W!!1 month ago70 Views

Existence skupiny Shores Of Null se datuje od roku 2013. Jejich přelomové album The Loss of Beauty z roku 2023 jim otevřelo další možnosti. Velký odrazem byl rok 2024 při vystoupení na festivale Hellfest kdy začali být bernou mincí v metalovém světě. Než vyjde nové album dáme lehčí rozhovor, ať i (my – vy) se o této skupině dozvíte více.

„Ahoj do Itálie.“

„Ahoj Alane, je mi potěšením dělat s tebou tento rozhovor a zdravím všechny čtenáře Magazínu.“

„Jedna velká otázka. Jak jste se dali dohromady? Kdo byl na jejím prvopočátku? Kdo je v současné sestavě? A členové kapely hrály, nebo ještě aktivně hrají v dalších kapelách?“

„Kapela oficiálně vznikla v roce 2013. Gabriele a já jsme začali spolupracovat výměnou nápadů a návrhů písní. Jakmile jsme dokončili psaní potenciálního alba, podělili jsme se o písně s Davidem, který je opravdu ocenil. Brzy poté se přidali Emiliano a Matteo a vytvořili sestavu, která trvá dodnes. Každý z nás měl předchozí zkušenosti v jiných kapelách: Davide například hrál v stoner kapele Zippo; Gabriele v The Orange Man Theory, kapele mísící death metal a hardcore, a v současné době spolupracuje jako člen turné s The Foreshadowing. Emiliano vždy spolupracoval s různými kapelami a přinesl své zkušenosti do mnoha projektů, zatímco Matteo hrál v kapele s názvem Il Grande Scisma D’Oriente, která si pohrávala se zvuky. Pokud jde o mě, hrál jsem v Mens Phrenetica. I dnes zůstává sestava původní, i když jsou chvíle, kdy potřebujeme náhradníky na některá vystoupení nebo se k nám připojí další kytarista. Zejména Lorenzo Carlini z Invernoir nahradil Mattea na basu po většinu turné s Swallow The Sun, Draconian a Avatarium a později nás doprovázel na několika koncertech jako třetí kytarista. Leonardo Sapio (Thecodontion) nám také pomohl s několika vystoupeními a při turné, hrál na baskytaru, když Matteo nebyl k dispozici.“

„Jak si v současné době stojíte v metalu jak v Itálii, tak ve zbytku světa?“

„V Itálii se cítíme součástí scény, která, i když není obrovská, je plná talentovaných a oddaných kapel. V zahraničí, zejména v Evropě, jsme získali skvělou zpětnou vazbu, částečně díky turné, které nám umožnilo oslovit širší publikum. V roce 2023 jsme absolvovali turné s Swallow The Sun, jak jsem již zmínil, což byla neuvěřitelná příležitost zahrát si před publikem sladěným s naší hudbou. V roce 2024 jsme vystupovali na velkých festivalech v Evropě, jako je Rock Imperium a Hellfest, v USA na 70Ktons metal, spolu s turné ve Finsku a po Itálii a skoro v celé Evropě. Začínáme vidět plody let tvrdé práce, ale stále je co dělat.“

„Za svou existenci máte venku 4 alba. Z toho je jedno akustické. Můžeš nám to trochu popsat?“

„Vlastně jsme zatím vydali pět alb, včetně „Quiet Whispers“. Je to akustické album nahrané živě v Traffic Garden v Římě. Bylo to v období po pandemii, kdy stále platila omezení koncertů, tak jsme se rozhodli některé naše písně přehrát akusticky. Setlist obsahoval skladby z našich prvních dvou alb a akustickou verzi úryvku z „Beyond The Shores“. Záměrem bylo vytvořit něco intimního, co by předvedlo jiný rozměr naší hudby. Byl to experiment, který jsme opravdu ocenili, a umožnil nám vrátit se k živému hraní po měsících omezení.“

„Vy máte jednu specialitku mezi třetím a čtvrtým albem. Je to taková trochu zapeklitá věc. Na druhou stranu by se dalo říci že je to i trochu vtipné, úsměvné. Řekni nám k tomu více proč čtvrté album které mělo vyjít jako třetí …….. sranda.“

„„The Loss of Beauty“ mělo být původně naše třetí album. Už to bylo hotové, když jsme se rozhodli napsat a nahrát „Beyond The Shores“, experimentálnější projekt. V té době jsme byli v rozporu s naším vydavatelstvím Candlelight, které chtělo třetí album, ale nebyli jsme spokojeni s podporou, které se nám dostalo pro „Black Drapes For Tomorrow“. Rozhodli jsme se tedy vytvořit něco úplně jiného, abychom se osvobodili od této smlouvy. Naštěstí se nám podařilo ukončit dohodu a ocitli jsme se se dvěma alby hotovými přibližně ve stejnou dobu. Pandemie pak změnila naše plány: rozhodli jsme se vydat nejprve „Beyond The Shores“, protože nám to přišlo vhodnější pro toto introspektivní období – jedna 38minutová skladba, která vyžadovala soustředěný poslech. „The Loss of Beauty“ přišla později, když se věci vracely do normálu.“

„Když už jsme u těch srandiček. Nějaké vtipné story za dobu své existence máte?“

„Během turné s Swallow The Sun jsme na konci každého koncertu uzavřeli show outrem vyslaným přímo z PC do beden. Během stejného turné jsme v tourbusu často zpívali velmi slavnou finskou píseň společně s Swallow The Sun, což nás bavilo. Na konci závěrečného koncertu, kdy jsme naposledy očekávali obvyklé outro, se Matti, zvukař turné, rozhodl zahrát místo toho tu finskou píseň, což nám poskytlo chvilku čisté zábavy. Byl to nezapomenutelný večer, poslední z turné, které si budu určitě pamatovat do konce života.“

„Pojďme se podívat na vaše skladby, a to nejen z posledního alba. Máte řekněme 7 skladeb o kterých by jste mohli něco více říci? Dám příklad. Mysleli jsme že tato píseň bude spíše jen doplněk na albu, a překvapením pro nás bylo že ji lidé chtějí nejvíce abychom ji hráli. Podobné, nebo jiné story u vašich top 7 skladeb?“

„Každá píseň představuje kus naší historie, odrážející jak osobní zkušenosti, tak hudební vývoj kapely. Řeknu vám něco o sedmi konkrétních skladbách.
„Quiescent“ Je jednou z nejreprezentativnějších skladeb z našeho debutového alba. Kombinuje melancholii a sílu a byl to jeden z prvních kusů, kde jsme našli rovnováhu mezi těžkými a melodickými částmi. Pro nás zůstává symbolem našich kořenů a cesty, kterou jsme se jako kapela vydali. Nemyslím si, že jsme někdy hráli koncert, aniž bychom to nezahrnuli.
„A New Death Is Born“ Byla skladba, kterou jsme zpočátku nezahrnovali do našich živých setů, dokud jsme ji nezahráli poprvé a nepocítili její silný dopad jako závěrečná píseň. Je silná, evokující, rychlá a melodická. Právě teď je to moje oblíbená skladba na uzavření show.
„My Darkest Years“ Je inspirován příběhem mého dědečka během druhé světové války, kdy přežil díky pomoci jedné ženy v Řecku. Tato píseň mi umožňuje cítit silné emoce na každém koncertě, protože je pro mě příběh osobní. Davidovy vokální linky dokonale zachycují bolest a naději obsažené v tomto příběhu.„The Last Flower“ Je jednou z nejvýznamnějších skladeb z The Loss of Beauty. Vypráví příběh o světě, kde zůstala jen jedna květina, symbolizující krásu, kterou musíme zachovat. Je to určitě jedna z písní, která u publika nejvíce rezonovala, a v současnosti je to naše nejsledovanější skladba na YouTube.
„House of Cries“ Je zoufalá skladba, která začíná úderným úderem, než se zvrhne do temných a melancholických melodií. Vypráví příběh starého blázince a je to píseň, kterou jsme v poslední době hráli méně často. Je to jeden z mých osobních favoritů, i když mám pocit, že oslovil méně posluchačů. Máme tendenci ji hrát, když sdílíme pódium s black-metalově orientovanými kapelami nebo během večerů s temnější tématikou.
„Ruins Alive“ Je další skladba z našeho debutového alba a je to píseň, kterou si rádi hrajeme při každé příležitosti. Naši fanoušci ji oceňují zejména pro její rychlé tempo a melancholické melodie. Je to jedna z našich charakteristických skladeb.
„Beyond the Shores (On Death and Dying)“ Byl speciální projekt, jedna 38minutová kompozice. Byla koncipována jako emocionální cesta, zkoumající pět fází smutku inspirovaná knihou Elisabeth Kübler-Ross On Death and Dying. Její nekonvenční struktura nám umožnila posunout se za hranice našeho obvyklého stylu, včetně orchestrálních aranží a momentů čisté introspekce.“

„Odrazem do povědomí metalového osazenstva byl tedy hlavně Hellfest. Kde jste tam hráli, s kým jste se setkali? A co vám to tedy přineslo? Evropské turné, možnost si zahrát v USA – Japonsku?“

„Na Hellfestu jsme měli tu čest vystoupit na Temple Stage, jedné z nejikoničtějších scén pro náš žánr. Byl to neuvěřitelný zážitek od chvíle, kdy jsme dorazili: atmosféra byla jedinečná a my jsme se ponořili do toho, co je skutečně rájem pro metalisty. Hrát v takovém prostředí, obklopeni některými z nejlepších kapel na světové scéně, bylo pro nás okamžikem velké hrdosti. Potkali jsme mnoho umělců, které obdivujeme, sdíleli jsme zkušenosti a příběhy. Byla to také důležitá příležitost k navázání profesionálních spojení: festivaly tohoto kalibru vám umožní, aby si vás všimli nejen diváci, ale i profesionálové z oboru. Na začátku roku 2024 jsme vystoupili na 70000 Tons of Metal, ale to byla zatím naše jediná zkušenost mimo Evropu. Účast na velkých festivalech jako Hellfest, Rock Imperium a 70000 Tons je součástí naší cesty k rozšíření našich obzorů. Doufáme, že v budoucnu budeme vystupovat po celém světě, je to dlouhá cesta před námi.“

„Naši čtenáři jsou hlavně z Čech a ze Slovenska. Znáte nějaké skupiny z těchto dvou zemí? A znáte
nějaké příkladně festivaly v těchto dvou zemí?“

„Už jsme měli několikrát možnost zahrát si v Praze i Bratislavě, včetně MetalGate Czech Death Fest v roce 2022. Tato show byla obzvláště významná, protože znamenala naše úplně první vystoupení v zahraničí po pandemii. Jednoho dne bychom rádi zahráli na Brutal Assault na skutečně jednom z nejlepších festivalů současnosti. I když nejsem odborník na české a slovenské kapely, narazil jsem na neuvěřitelné počiny z této oblasti, jako je Malokarpatan a Cult of Fire. Také jsme párkrát hráli na stejných festivalech s Gutalaxem, to byl přinejmenším zábavný zážitek.“

„Vaše live nahrávka, nevyjde i na LP/CD?“

„V tuto chvíli neplánujeme vydat live na LP, pravděpodobně bude CD verze. Bude také k dispozici v digitálním formátu, aby byla pro naše publikum dostupnější. Věříme, že digitální formát je tím nejbezprostřednějším a nejpraktičtějším způsobem, jak toto live sdílet, zejména pro fanoušky, kteří nás nemohli vidět naživo. To znamená, že naše živé vystoupení na Hellfestu bylo plně zpřístupněno na Thunderflixu, což fanouškům nabízí šanci znovu si tento zážitek prožít. Možnosti fyzického vydání budeme zvažovat pouze v případě, že bude výrazná poptávka nebo pokud dokážeme vytvořit produkt s přidanou hodnotou pro naše podporovatele.“

„Je to možná brzy se ptát, ale na kdy budete připravovat nové album?“

„Vlastně už pracujeme na nových nápadech a v předprodukční fázi pro naše další album. Mnoho skladeb je již v pokročilé fázi a začínáme je nahrávat jako dema, abychom doladili aranže. Zatím však nemáme přesné datum vydání, protože bychom rádi věnovali dostatek času tomu, abychom zajistili, že každý detail bude dobře propracovaný. Cílem je vytvořit něco konzistentního s naší identitou a zároveň zavést do našeho zvuku nové prvky. Zkoumáme různá řešení a aranžmá, abychom posunuli hranice našeho obvyklého stylu a zároveň zůstali věrní naší hudební podstatě. Doufáme, že se s publikem brzy podělíme o některé náhledy!“

„Díky za rozhovor. Další rozhovor dáme při novém albu, nebo pokud pojedete na koncerty do Čech nebo na Slovensko. To uvidíme.“

„Bylo mi potěšením, Alane! Rádi uděláme další rozhovor, až budeme mít aktuality o dalším albu nebo o jakýchkoli vystoupeních ve vaší oblasti. Bylo by skvělé potkat čtenáře přímo před pódiem. Srdečně zdravím vás a všechny fanoušky v České republice a i na Slovensku!“

Autor: Alan Rohan

Loading Next Post...
svg Sign In/Sign Up Sidebar svgSearch
Scroll to Top
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...